כשאני חושב על שיווק דיגיטלי למסעדות אני חושב על המשפט הידוע "אנשים אוכלים דרך העיניים" וכך באמת נכון לעשות שיווק דיגיטלי למסעדה, בראש ובראשונה תמונות של אוכל מפתות! מכירים את זה שאתם נתקלים בשלט או פרסומת של מאכל מסויים וזה עושה לכם חשק פתאום ללכת לאכול? אז זה לא סתם, יש חשיבה שיווקית מאחורי זה. רוצים לדעת איך נכון לעשות שיווק דיגיטלי למסעדה? כנסו לקראו על הטיפים החמים בקידום מסעדות, איזו פלטפורמה הטובה ביותר, ומדוע בראש ובראשונה הייתי בוחר בגוגל…
כשאני ניגש לעשות שיווק דיגיטלי למסעדה, קודם כל אני רוצה לענות על כל השאלות החשובות כמו: מהו אופי המסעדה, מה הם המנות, איזה סוג קהל מגיע למסעדה, מאיזה אזורים בארץ הלקוחות של המסעדה מגיעים, מה הם המחירים, איזה עיצוב יש למסעדה, מהי האווירה כמה זמן המסעדה קיימת ואיזה סוג של צלחת הם מגישים על השולחן. כל פרט על העסק יכול לעזור לי להבין איך לבדל אותו משאר המתחרים. כשאני עושה שיווק דיגיטלי למסעדה אני לא עושה שיווק למסעדה, אני עושה שיווק למסעדה שלכם, וזה הפרט הכי חשוב. לשמוע על עוד מסעדה זה פחות מעניין. בואו ואפרט לכם איך אנחנו נתחיל לעבוד על שיווק המסעדה שלכם:
כל עסק בכל תחום צריך להגדיר את מטרות הפרסום שלו. הדבר שאנחנו הכי לא רוצים זה לירות לכל הכיוונים. איזה סוג של לקוחות אנחנו רוצים למשוך או להגיע אליהם? אם זה קהל דתי למשל אז ניתן דגש על הכשרות, אם נרצה לקדם מנת שף מיוחדת או לספר על האווירה המיוחדת שיש לכם במסעדה. ראשית נצטרך להבין ביחד מה מיוחד במסעדה שלנו, מה חשוב נו לספר ללקוחות שלנו, ומשם נקבל תמונה ברורה כיצד להתחיל את אסטרטגית הקמפיין שלנו, באיזה פלטפורמות כדאי לנו לעבוד, ואיך נעצב את המודעות/באנרים שלנו. ככל שאלמד להכיר אותכם יותר אוכל להבין מאיפה להתחיל.
תקציב הפרסום הוא גם פקטור חשוב מאוד בשיווק דיגיטלי למסעדה. מה האפשרויות שעומדות לפנינו? בתור משווק דיגיטלי אני מציע את כל סוגי השיווק משיווק ברשתות החברתיות, עד סושיאל, קידום בגוגל ויצירת סרטוני תדמית מושכים. לא כל עסק יכול או מעוניין להשקיע בהכל וזה בסדר גמור כי לפעמיים הוא גם לא צריך. אחד הדברים החשובים לדעת לפני שמתחילים בשיווק דיגיטלי למסעדות הם האם יש לכם תמונות מקצועיות של המסעדה, סרטונים וכל דבר שאפשר להשתמש בו למטרת פרסום. ברגע שנבין את מה שיש לנו נוכל לדעת מה צריך. קחו לדוגמא תמונות שמשווקת את המסעדה בצורה טובה.
נכון שאלו תמונות מפתות? ספריית מדיה איכותית של תמונות וסרטונים יכולים לעשות פלאות לקמפיינם שלנו. זכרו בפרסום זה לא רק כמה חשיפה יש לנו אלה גם מה אנחנו חושפים!
כאשר אני מריץ קמפיין חשוב לי להיות קצר וקולע, לאף אחד אין סובלנות לפרסומות, בואו נודה בזה כולנו מעדיפים שלא להתקל בזה. אז מה חשוב לעשות? נהיה כמה שיותר ספציפים בקמפיין שלנו. אולי נרצה למשל להריץ קמפיין על מנת השף המיוחדת של המסעדה, או דיל ארוחת צהריים, או אירועים שניתן לעשות במסעדה. כל מה שחשוב לנו לקדם או לחשוף בפני הלקוחות שלנו נעשה זאת דרך קמפיין מדויק.
על איזה פלטפורמה רצוי שנעשה שיווק דיגיטלי למסעדה שלכם? התשובה לשאלה זו היא לא תשובה חד משמעית של כן או לא, היא תלויה באופי של העסק וסוג הלקוחות. להלן פירוט של סוגי השיווק הדיגיטלי ולאיזה מסעדות הם יכולות להתאים:
אינסטגרם זהוי פלטפורמת פרסום שהדגש החזק ביותר שלה הוא תמונות וסרטונים איכותיים. קהל הגולשים באינסטגרם מאוד דמיננטי לגילאי ה20 עד 30. לפי הנתונים האלו נוכל להבין האם זה הקהל שלנו, למשל אם אנחנו מסעדה עם טברנה ומוזיקה שמתאים לגילאי 60 ומעלה אז אולי אינסטגרם זה לא המקום הידיאלי בשבילנו. אבל אם יש לנו מסעדה שיקית עם מוזיקה עכשווית, כנראה שאינסטגרם יכול להיות פתרון מעולה עבורנו.
טיק טוק עלה חזק מאוד בכמות המשתמשים בשנים האחרונות והוא שחקן עולה שאי אפשר להתעלם ממנו. טווח הגילאים בעבר היה גילאי 8 עד 14 אבל היום נמצאים שם גם גיאלי 20 ומעלה. סגנון השיווק בטיק טוק הוא טרנדי וקליל. הומור יכול לעבוד טוב מאוד בטיק טוק וסרטוני תדמית יכולים לעוף בכמות הצפיות אם הן עשויות בהתאם לסגנון הטיק טוקי. האלגוריתם של טיק טוק מאפשר לבעלי עסקים להגיע לאלפי צופים ללא צורך בתשלום ממון. ככל שנקבל יותר צפיות ככה נוכל להיות יותר וראלים. אז לאיזה סוג של מסעדות הייתי ממליץ לפרסם בטיק טוק? מסעדות כמו: שאוורמה, פלאפל, פיצריות. מסעדות שהם יחיסית זולות ומתאימות לאנשים צעירים. מסעדות שמגישות אוכל בסגנון הזה יכולות ליצור סרטונים הומוריסטים וקלילים ובכך ליצור לעצמם תודעה ענקית בטיק טוק. רואו לדוגמא משווקים מוכרים בטיק טוק כמו, בארי שעושה סרטונים משעשעים שבהם הוא הולך למסעדות סטייל שאוורמה, פיצריות בדמות של ערס ומזמין את כל התפריט. אם יש לכם מסעדות בסגנון הזה הייתי ממליץ ללכת על סרטונים מצחיקים. שירותי סרטוני תדמית ניתן לעשות דרכי, כולל עריכת וידאו בהתאם לטרנדים בטיק טוק.
הפייסבוק היא הרשת החברתית הישנה ביותר ועדיין החזקה ביותר. כמות הגולשים בפייסבוק עולה על כמות הגולשים באינסטגרם ובטיקטוק ביחד. טווח הגיליאים בפייסבוק יותר מבוגר ולכן לפרסם מסעדות גורמה בפייסבוק יכול מאוד להתאים לגולשים. אנשים מבוגרים הם יותר עמידים, ולכן יכולים להתאים למסעדות יוקרה. שיטת הפרסום בפייסבוק עובד על טקסטים ותמונות. חשוב לספר סיפור מעניין על המסעדה דרך פוסט מעניין, ובכך לאט לאט ליצור עוקבים ופרופיל מנצח. עם עבודה נכונה פייסבוק יכול להיות כלי חזק מאוד להגדלת המודעות לעסק שלכם.
קידום ממומן בגוגל יכול להיות אסטרטגיה מעולה לכל סוגי המסעדות. וזה מכייון שכולם נכנסים לגוגל. שיטת השיווק בגוגל שונה בצורתה מהרשתות החברתיות. בעוד שברשתות החברתיות אנחנו נציג את המודעה למי שזה יכול להיות רלוונטי עבורו בהתאם לגיל ותחומי העניין. אין לייד יותר חם ממישהו שחיפש אותנו. דרך ניהול קמפיינים בגוגל נוכל להגיע לכמות גדולה של לקוחות שמעונינים באופן אקטיבי ללכת למסעדה.
כמו קידום ממומן בגוגל, גם קידום אורגני הוא פרסום שיוצר אינטרקציה עם לקוחות באופן אקטיבי. כלומר אם מישהו כרגע מעוניין ללכת למסעדה, כמו כולנו הוא קודם כל יקליד במנועי החיפוש בגוגל מסעדה באזור שלו. ההיתרון בקידום אורגני הוא שברגע שהצלחנו להופיע על מספר ביטויים גדול בעמוד הראשון בגוגל, יש לנו נכס שמייצר לנו לקוחות מבלי שנצטרך לשלם על קמפיינים. תחשבו על זה העסק שלכם מופיע בגוגל במקום הראשון מבלי שנצטרך לשלם לגוגל. מסעדה שעושה קידום ממומן בגוגל תחדל להופיע בעמודים הראשונים ברגע שהיא תפסיק לשלם. אפשר לראות את זה כמו קניית דירה מול שכירות. אדם ששוכר דירה גר שם כל עוד הוא משלם, ואילו אדם שקונה בית יש לו נכס. החסרון בקידום אורגני למסעדות הוא ששיטה זו לוקחת זמן ונוכל לראות תוצאות משמעותיות לאחר שלושה חודשים ולפעמים גם חצי שנה, אבל לטווח הארוך זה משתלם.
דרך גוגל נוכל לפרסם את המסעדה שלנו לפי אזור, נכון גם ברשתות החברתיות ניתן לעשות פילוח לפי אזור. אבל כל עסק חייב להיות בגוגל. עסק שנמצא בגוגל מראה על אמינות העסק ומאפשר לגולשים למצוא אותך. חיפושים לפי אזור מאוד נפוצים בגוגל. ביטויים כמו "מסעדה בראשון לציון" וכולי עוזרים מאוד להגדלת המודעות של העסק והזרמת לקוחות. האם אני ממליץ רק על גוגל? ודאי שלא. אבל קודם כל ממולץ שיהיה לכם אתר, משם נבחר את המקום הנכון עבורכם לשווק בו.
אז מה אתם אומרים? הצלחתי לתת לכם מידע מועיל בנושא שיווק דיגיטלי למסעדות? אני מקווה שכן. אם תרצו לשאול שאלות בחום השיווק הדיגיטלי או לקבל יעוץ ללא עלות לעסק שלכם אתם מוזמנים ליצור קשר. אשמח לדבר איתכם ומי יודע אולי גם אקפוץ לאכול.
כן. אני מציע גם צילום וידאו וסטילס למסעדה כולל עריכת סרטונים והעלאה לרשתות החברתיות ואני גם מנהל את הפרופילים.
זה תלוי באופי העסק והמטרות שלכם. בגדול אנחנו נוכל להתחיל עם תקציב קטן, ברגע שאנחנו רואים תוצאות ומבינים איפה כדאי לנו יותר להשקיע אז ברור שתרצו לעלות את התקציב.
כן, אין בעיה עם זה. ניתן להגדיר את האתר שלכם שיהיה פעיל בימים ספציפים בשבוע.